Myyt sitten palveluja tai tuotteita, markkinoinnin ja myyntiprosessin suunnittelu on ensisijaisen tärkeää. Tuotteidesi ja palvelujesi asettamisessa markkinoille on kyse siitä, kuinka haluat olla näkyvillä. Muista aina ottaa kohderyhmäsi huomioon. Täyttääkö tuotteesi tai palvelusi asiakkaidesi tarpeet? Minkälainen on hinnoittelumenetelmäsi? Tarjoatko edullisia hintoja vai ylellisiä tuotteita pienelle kohderyhmälle? Oletko nykyaikainen vai perinteinen yritys, ja kuinka haluat ilmentää näitä ominaisuuksia asiakkaillesi? Markkinointisuunnitelman luominen antaa selkeän käsityksen. Hyvä menetelmä sen suunnitteluun on niin kutsuttu markkinointimix, joka koostuu 4 P-mallista:
Product (tuote)
Mitä ovat tuotteidesi tai palvelujesi pääominaisuudet, ja mikä on lisäarvo asiakkaillesi?
Price (hinta)
Kuinka hinnoittelet tuotteesi? Varmista aina, että tuotteesi vastaa veloitettavaa hintaa. Millaisia hintasi ovat verrattuna kilpailijoidesi hintoihin?
• Place (jakelu)
Kuinka myyt tuotettasi, ja minkä jakelukanavien kautta tavoitat asiakkaasi?
• Promotion (myynninedistäminen)
Yrityksen nimen ja brändin vahvistaminen eri kanavien kautta.

Saavuta Top-of-mind -tilanne markkinoinnin kautta
Markkinointi mix keskittyy useisiin erilaisiin myynninedistämisen tapoihin. Markkinoimalla ja mainostamalla tuot yrityksesi ihmisten tietoisuuteen. Ylläpidä top-of-mind tietoisuutta, sillä se auttaa laajentamaan asiakaskuntaasi ja kasvattamaan liikevaihtoasi. Lisäksi pysyt myös vanhojen asiakkaidesi mielessä.

Kuinka mainostat?
Voit esimerkiksi erotella käyttämäsi viestintäkanavat kolmeen eri mediaan:

• Maksettu
Maksettu markkinointi, kuten AdWords, tv-mainokset ja perinteiset mainokset.
• Oma
Oma nettisivustosi, sosiaalinen media, uutiskirjeet ja blogi.
Ansaittu
Suositukset, PR, asiakasarviot, bloggaajien yksityiset keskustelut.

Yrityslahjat sopivat jokaiseen edellä mainittuun mediaan, sillä ne ovat monikäyttöisiä. Voit antaa lahjan messuilla (maksettu), omassa tapahtumassasi tai yksityistilaisuudessa (oma), tai kiitoksena edustajillesi ja yhteistyökumppaneillesi (ansaittu). Mainoslahjat edistävät kampanjaasi, riippumatta millä tavalla niitä käytät.

Yrityslahjojen hyödyt
Tutkimukset osoittavat, että mainos- ja yrityslahjat toimivat tehokkaasti myynninedistämisessä. Ne edesauttavat brändin tunnettavuutta, tavoittavat suuren asiakaskunnan, luovat positiivisia mielleyhtymiä, kasvattavat sijoitetun pääoman tuottoa ja ovat lisäksi usein käytössä.

Lahjan saaminen on aina mukavaa. Saajaa ei useimmiten haittaa, vaikka lahjaan on painatettu logo, slogan tai yrityksen nimi. Lahjan antaminen on sympaattinen tapa mainostaa ja edistää myyntiä, ja luo positiivisen reaktion vastaanottajassaan.

 

Mahdollisuudet ovat rajattomat, ja meiltä löydät varmasti tuotteet, jotka sopivat kohderyhmällesi ja budjetillesi. Tutustu monipuoliseen valikoimaamme ja tilaa nopeasti ja helposti netissä. Jos sinulla on kysyttävää tai tarvit neuvoja, otathan meihin yhteyttä. Autamme mielellämme!

Puh: 09 4245 0666
Email: info@igopost.fi