Yrityksen omistajana odotat luultavasti malttamattomana myymäläsi uudelleen avautumista. Niin odottavat myös asiakkaasi. He tulevat innokkaina käymään liikkeessäsi, ravintolassasi tai kuntosalillasi. Mutta miten valmistelet sen? Ja kuinka tärkeää vahva uudelleen avaaminen on? Aiemmin kirjoitimme artikkelin siitä, kuinka pidät työntekijäsi tyytyväisinä koronan aikana. Mutta miten toimit samoin asiakkaidesi kanssa? Me IGO Promossa tiedämme, kuinka pystyt sitouttamaan asiakkaitasi paremmin, kun avaat myymälääsi tai matkailu- ja ravintolatoimintaasi uudelleen. Älä anna tämän tilaisuuden valua käsistäsi – käytä uudelleen avaamista tapana brändisi vahvistamiseen. Lue vinkkimme ja opi voittamaan lisähuomiota yrityksellesi ja kukoistamaan yhteiskunnan uudelleen avautumisen aikana.
Kaupat: Tervehdi asiakkaita luovalla tavalla
Joillain myymälöillä ovat ovet jo apposen auki ja he ovat valmiina toivottamaan asiakkaansa tervetulleeksi takaisin, ja toivomme, että kaikki yrittäjät pääsevät samaan pian. Kun avaat uudelleen, se on ihanteellinen hetki antaa jotain pientä ekstraa palaaville asiakkaillesi. Oletettavasti sinulla on jonkinlainen kampanja käynnissä uudelleen avautumista varten, ja paras tapa tukea myymälän toimintoja on käyttää mainostuotteita ja lahjoja.
Pieni lahja lisää uskollisuutta ja muuttaa vierailijat asiakkaiksi. Käytännön vinkkinä suosittelemme koristelemaan myymäläsi värikkäillä ilmapalloilla, joihin on painettu logosi, asettamaan sisäänkäyntiin kulhollinen karkkia tai lisäämään lahjan ensimmäiseen sataan tilaukseen. Sinun on tietysti saatava asiakkaasi tuntemaan olonsa turvalliseksi tarvittavilla suojatoimenpiteillä, kuten saatavilla olevat kasvomaskit ja desinfiointituotteet.
Matkailu- ja ravintola-ala: Käytä ulostarjoilua hyödyksesi
Viime aikoina olemme nähneet, kuinka luovia matkailu- ja ravintola-alan yrittäjät voivat olla. Ratkaisut, kuten aterioiden kotiintoimitus ja mukaan otettava kahvi ovat kaikkien tiedossa, mutta ne ovat ehdottomasti olleet muutos joillekin vanhemmille yrityksille. Se ei ole kuitenkaan pysäyttänyt niitä muuttumasta tavalla, joka on saanut heidän yrityksensä selviytymään. Jopa pubit ovat laittaneet pubivisoja verkkoon toimittaen siihen alkoholin kotiin pakettitarjouksena. Se on ehdottomasti yksi innovatiivisimmista näkemistämme konsepteista – loistavaa työtä. Jos et pysty avaamaan yritystäsi vielä, ei ole liian myöhäistä toteuttaa vastaavia vinkkejä. Tai ehkä keksit itse jonkin täysin erilaisen suunnitelman.
Luonnollisesti suosittelemme, että käytät mainostuotteita ja lahjoja tapana tehostaa offline-kampanjoitasi, ja monet teistä jo tuntevat tämän tavan edistää myyntiä ja olette tottuneita tilaamaan kuppeja, kyniä, lautasliinoja, tms. Mutta me kannustamme sinua voimakkaasti kokeilemaan myös erikoistuneempia tuotteita, kuten logollasi varustettuja lasikarahveja tai tarjoilualustoja. Näin asiakkaillesi tarjoillaan virvokkeita ja välipaloja tuotteelta, joka on brändätty heidän suosikkiyrityksensä visuaalisella identiteetillä. Tietysti lähes kaikki julkaisevat kuvia sosiaalisessa mediassa ensimmäisestä ateriastaan ulkona. Jos yrityksesi brändi pääsee kuvaan, niin offline-tuotteesi saavat tuhansia verkkovaikutelmia. Se on loistava tilaisuus teille, jotka ovat valmiit hyödyntämään tätä ajatusta.
Urheiluseurat ja liikunta
Ulkoliikunnan suosio on suurempaa kuin koskaan! Kun liikuntatoiminta ja kuntosalit olivat suljettuina, meidän kaikkien piti liikkua paljon enemmän kävelemällä, juoksemalla ja pyöräilemällä. Ne ovat tietysti kaikki terveellisiä liikuntamuotoja, joiden tekemistä meidän pitäisi jatkaa. Mutta ryhmässä liikkumisessa on jotain erityistä, koska se edistää joukkuehengen addiktoivaa tunnetta ja tekee treenaamisesta paljon hauskempaa. Jos omistat kuntosalin tai olet vastuussa urheilutilojen tai urheiluseuran toiminnasta, käytä näitä vinkkejä mainostuotteiden käyttöön, jotta saat uudelleen avautumisen menemään nappiin. Hanki t-paitoja, joihin on painettu logosi tai yrityksesi nimi, tai urheilujuomapulloja, kiristysnyörikasseja/treenikasseja ja pyyhkeitä. Kaikki nämä tuotteet viedään kotiin ja niitä käytetään usein!
Vinkki: Jos haluat käyttää puistoa myynninedistämishengessä, järjestä ulkoliikuntatapahtuma saadaksesi huomiota yrityksellesi. Asiakkaat mielellään lähtevät pois kotoa ja tukevat paikallisia yrityksiä. Tämä on sinun tilaisuutesi.
Koulut: Toivota oppilaasi tervetulleiksi takaisin
Lähes kaikki opiskelijat, nuoret ja vanhat, pystyvät palaamaan kouluun. Varmista, että olet valmis antamaan heille kunnon tervetuliaistoivotuksen ensimmäisen paluuviikon aikana. Opiskelijat varmasti arvostavat heille paluun kunniaksi suunniteltuja tapahtumia, joita voit tukea pienillä mainoslahjoilla. Nyt on lisäksi täydellinen aika miettiä valmistujaislahjoja, koska se aika vuodesta lähestyy nopeasti. Juhlista hyviä aikoja oppilaidesi kanssa!
Käytännön vinkkejä tulla huomatuksi
Toimitpa millä alalla tahansa, tässä on 4 vihjettä, jotka voit ottaa käyttöön menestyksekästä uudelleen avautumista varten:
1. Ilmoita, että avaat uudestaan
Ripusta julisteita ikkunoihisi, jotta jokainen ohikulkija on tietoinen suuresta uudelleen avautumisestasi. Kirjoita julisteisiin mieliin jäävä kutsu, joka saa ihmiset liikkeeseesi avaamispäivänä. Esimerkiksi ”ensimmäiset 100 asiakasta saavat ilmaisen powerbankin”.
2. Näy verkossa
Meidän ei tarvitse selittää verkossa näkymisen merkitystä 21. vuosisadalla, mutta voimme tarjota vinkkejä siihen, kuinka voit käyttää sosiaalisen median profiilejasi ennen uudelleen avautumista. Käytä aikaa henkilökunnan esittelyyn ja näytä kuvia/videoita kulissien takaa luodaksesi hypeä avaamiseen ja lisätäksesi kävijöitä avauspäivänä.
3. Käytä uutiskirjeitä
On sanottu, että keskimäärin jokainen sähköpostimarkkinointiin, kuten uutiskirjeisiin, käyttämäsi punta tuottaa sinulle 29 puntaa. Se on 2900 % tuotto investoinnillesi! Omaperäiset uutiskirjeet, joissa on järeitä uudelleenavaustarjouksia, voivat vaikuttaa uskomattoman positiivisesti myyntitehoosi, joten älä unohda ottaa tätä osaksi kampanjoitasi.
4. Anna vähän jotain ekstraa
Mieti, miten voisit tehdä jotain ylimääräistä asiakkaidesi puolesta avaamispäivänä. Ihmiset ovat istuneet säästöjensä päällä ja ovat valmiit kuluttamaan kunnolla rahaa yhteiskunnan avautuessa. Anna heille hyvä syy päättää käyttää rahansa sinun yrityksessäsi. Ehkä voit antaa lahjakortteja tai liittää lahjoja jokaiseen tilaukseen jonkin aikaa, tai lähettää asiakkaille karkkia ja käsinkirjoitettu viesti suurien verkkotilausten mukana. Anna kaikkesi ja tee vaikutus!
Vinkki: Kiusoittele asiakkaitasi yksilöidyllä lahjalla. Pistä asiakkaasi jakamaan uutiset uudelleen avaamisestasi ja anna heille mahdollisuus voittaa mainoslahja. Se on hienotunteinen ja vähän vaivannäköä vaativa tapa synnyttää paljon tietoisuutta.
Toivottavasti tämä julkaisu tarjosi sinulle toteuttamiskelpoisia ja hyödyllisiä vinkkejä siihen, kuinka voit avata yrityksesi menestyksekkäästi uudelleen. Jos tarvitset lisäapua menestyksekkään offline-uudelleenavauskampanjan lanseeraamiseen, ota meihin epäröimättä yhteyttä. Tiimimme on valmis auttamaan.