Tarvitsetko apua? Olemme tavoitettavissa|myynti@igopromo.fi

Brändisi kevätsiivous – mitä kannattaa säilyttää, mitä kierrättää ja mitä päivittää?

Kevät on jälleen täällä. Aurinko pilkistää pilvien välistä, ilmassa tuoksuu mahdollisuudet (ja siitepöly), ja yhtäkkiä kaikki haluavat siivota jotakin. Vaatekaappeja, varastoja – tai sitä keittiön laatikkoa, jossa on epämääräinen kokoelma vanhoja pattereita ja muita epämääräisiä tarvikkeita.

Mutta entä teidän brändätyt tuotteenne? Kyllä– me nostamme kissan pöydälle.

Samalla kun toimistolta putsataan pölyt viherkasveista ja välipalakaapit järjestetään uusiksi, on hyvä hetki tarkistaa myös se yksi hylly – tiedät kyllä sen. Siellä lepää kolme erilaista stressipalloa, kuusi mukia vuoden 2019 tapahtumasta ja pino avaimenperiä, joiden alkuperää kukaan ei enää muista.

Nyt on hyvä aika laittaa kamppeet kuntoon. Aloitetaan:

Mitä kannattaa säilyttää: ne, joita oikeasti käytetään

Aloita pelastamalla tuotteet, jotka oikeasti ansaitsevat paikkansa – ne, joita tiimisi, yhteistyökumppanisi ja asiakkaasi oikeasti käyttävät.

Puhutaan esimerkiksi termoksista, jotka eivät vuoda ja pitävät kahvin oikeasti kuumana. Kangaskasseista, jotka eivät näytä mainoskasseilta. Laadukkaista muistivihkoista, joihin on ilo kirjoittaa. Kynistä, jotka liukuvat paperilla eivätkä raavi. Ne pienet arjen luottotuotteet, jotka soluttautuvat osaksi käyttäjänsä päivää – ja tuovat samalla brändisi näkyville.

Jos käyttäisit sitä itsekin, se on säilyttämisen arvoinen. Jos kollega on jo ”vahingossa” vienyt sen kotiin, se on säilyttämisen arvoinen fanituote.

Mitä kannattaa kierrättää: menneiden promojen haamut

Nyt tulee vaikeampi osuus: hyvästit.

Jos tuote ei ole liikkunut vuoteen, se ei todennäköisesti enää kiinnosta ketään. Stressipallot? Monella on stressiä jo muutenkin tarpeeksi. Heiveröiset avaimenperät? Lahjoituslaatikkoon. Kynät, jotka toimivat vain viisi sekuntia, kiusallisen vitsikkäät mukit ja narureput, jotka repeävät heti – on aika päästää irti.

Mutta kierrätys ei tarkoita roskikseen heittämistä. Monelle tuotteelle löytyy vielä uusi elämä. Toimivat tuotteet voi lahjoittaa paikallisille yhdistyksille, kouluille tai hyväntekeväisyyteen – etenkin vihkot, pullot ja kassit tulevat usein tarpeeseen. Osan voi kierrättää materiaalina, kunhan tarkistaa paikalliset kierrätysohjeet. Ja lopuille voi antaa uuden käyttötarkoituksen: vanhasta kangaskassista saa vaikka pakkausmateriaalia, ja mukit voivat toimia kukkaruukkuina.

Kyse ei ole hukkakäytöstä – vaan tilan tekemisestä paremmalle. Ja siitä, että siivotaan vastuullisesti.

Miksi tämä kaikki on tärkeää?

Brändituotteet eivät ole ”vain tavaraa”. Ne ovat pieniä edustajia, jotka puhuvat yrityksesi puolesta. Ja kuten hyvän edustajan kuuluukin, niiden tulisi antaa hyvä vaikutelma.

Ajatuksella valittu mainoslahja ei huuda – se vakuuttaa. Se on hyödyllinen, miellyttävä katsoa ja kestää käyttöä. Kun ihmiset pitävät tuotteestasi, he pitävät usein myös brändistäsi hieman enemmän. Yksinkertaista – ja tehokasta.

Joten nyt on aika avata se pölyinen kaappi ja tehdä myös brändituotteille ansaittu kevätsiivous. Säilytä hyvät, kierrätä tai lahjoita loput, ja tee tilaa uusille ideoille, jotka sopivat tähän vuodenaikaan – ja niille, joille tuotteet ovat tarkoitettu.

Pienellä siivouksella voi olla iso vaikutus. Brändisi kiittää – ja niin kiität sinäkin.

By | 2025-05-27T08:55:40+01:00 17 huhtikuun 2025|