Tarvitsetko apua? Olemme tavoitettavissa|myynti@igopromo.fi

Nämä ovat vuoden 2021 tapahtumatrendejä, joita kannattaa pitää silmällä

Tämä kulunut vuosi oli dramaattisen muutoksen vuosi. Kuka olisi pystynyt kuvittelemaan tätä suurta muutosta vuoden 2020 alussa? Yhdessä yössä ”offline”-tapahtumat lakkasivat olemasta vaihtoehto. Vastauksena tähän monet tapahtumien järjestäjät alkoivat etsiä verkkovaihtoehtoja. Mitä vaihtoehtoja tänä päivänä on käytettävissä tapahtumien järjestämiseen? Kuinka pidät kohderyhmät kiinnittyneenä brändiisi tai tuotteeseesi? Tässä artikkelissa tarkastelemme suurimpia tapahtumatrendejä, joita kannattaa pitää silmällä vuonna 2021.

Offline-tapahtumista verkkotapahtumiin

Osallistujamäärien rajoitusten ja kokoontumiskieltojen vuoksi monet fyysiset tapahtumat ovat valinneet verkkovaihtoehdon käytön. Virtuaalimessut, verkossa järjestettävät avointen ovien päivät, festivaalit, konsertit ja verkostoitumistapahtumat siirtyivät kaikki digitaalisiksi. Tapahtumassa on tiettyjä elementtejä, jotka itse asiassa sopivat ihanteellisesti verkkoympäristöön, mikä tarjoaa jopa lisää mahdollisuuksia. Se tarkoittaa, että sinun ei tarvitse rajoittaa tapahtuman osallistujamäärää. Jokainen voi ”käydä” verkkotapahtumassa omasta olohuoneestaan tai toimistostaan. Lisäksi osallistujilla on mahdollisuus antaa suoraa palautetta verkkotapahtuman aikana. Trendi siirtyä offline-tapahtumista verkkotapahtumiin jatkuu ennakoitavissa olevassa tulevaisuudessa ja antaa yrityksille tilaisuuden käyttää verkkokanavien etuja hyödykseen.

Vinkki: aiotko järjestää tapahtuman netissä? Yllätä osallistujasi ennen tapahtumaa tai sen jälkeen painetuilla mainostuotteilla. Se on loistava tapa antaa verkkotapahtumallesi henkilökohtainen tuntu ja samaan aikaan luoda lisäbrändäystä!

Hybriditapahtumat: offline ja netti yhdistettyinä!

Seuraava tapahtumatrendi, jonka haluamme jakaa, on yhdistää verkkotapahtuman edut live-tapahtuman henkilökohtaiseen lähestymistapaan. Näille tapahtumille on keksitty nimi ”hybriditapahtumat”. Osa osallistujista ei ehkä pääse osallistumaan fyysiseen tapahtumaan terveys- tai turvallisuushuolenaiheiden vuoksi, tai matkarajoitusten tai osallistujamäärien rajoitusten vuoksi. Hybriditapahtumat antavat heille fyysisen osallistumisen lisäksi vaihtoehdon ottaa osaa verkossa. Näin kaikki pystyvät edelleen olemaan läsnä!

Pienempien tapahtumien nousu

Edelleen jää nähtäväksi, pystymmekö järjestämään suurempia fyysisiä tapahtumia tänä vuonna. Tämä on myös yksi syy siihen, miksi pienemmän mittakaavan tapahtuvat tulevat todennäköisesti olemaan todella suosittuja. Yhden ison vuositapahtuman sijaan järjestät monta pienempää tapahtumaa. Kuvittele kiertuekonsepti, joka järjestää pieniä tapahtumia eri puolella maata. Ja nämä pienemmät tapahtumat voivat tapahtua osittain tai kokonaan myös verkossa. Voit esimerkiksi järjestää suoran lähetyksen, jota kaikki kiinnostuneet voivat katsella. Myös käsityöläisoluiden festivaalit ja ruokafestivaalit kukoistavat taas. Pienet paikalliset tapahtumat todellisille ruokaintoilijoille ja asiantuntijoille.

Vinkki: katso, kuinka voit brändätä pienemmän tapahtuman oikeilla mainostuotteilla. Lahjoita työntekijöillesi painettuja lippiksiä ja t-paitoja. Ja käy katsomassa jätteettömiä kuppeja ja mukeja, joilla teet tapahtumastasi muovittoman. Tällä tavoin laitat ympäristön etusijalle.

Kokemusmarkkinoinnilla saat vielä enemmän fokusta

Tänä vuonna fokus on kokemusmarkkinoinnissa, eli immersiivisen kokemuksen luomisessa, jolla tuote ja brändi saavat sen vau-efektin. Tämä kaikki rakennetaan tarjoamalla yleisölle todellinen yhteys brändiin. Mutta koska brändien on lähes mahdotonta fyysisesti markkinoida itseään suuremmissa tapahtumissa, niiden on etsittävä muita tapoja saada yhteys merkitykselliseen kohderyhmään. Tämän voi tehdä usealla eri tavalla erilaisten verkkokanavien kautta tai pienempien ja paikallisten brändiaktivointien avulla. Ruokarekkojen ilmestyminen, suorana lähetyksenä tarjotut festivaalit ja paikalliset konsertit pienille yleisöille ovat vain muutamia esimerkkejä.

Vinkki: yritä ajatella muita tapoja, joilla yleisö pystyy saamaan yhteyden brändiisi. Yksi idea on edistää brändiäsi radiolähetyksessä tai podcastissa, ehkä jakamalla oheistuotteita, joissa on kaunis painatus. Se on loistava tapa esitellä brändiäsi ihmisille ja varmistaa, että heille jää pysyvä muisto.

Virtuaaliset tiimin huvitukset: yhteyden luominen työntekijöiden välille

Tänä päivänä on uskomattoman tärkeää miettiä, kuinka pysyt yhteydessä työntekijöidesi kanssa ja kuinka motivoit heitä. Monet yritykset ovat jo löytäneet tavan sopeutua. Näyttää siltä, että tiimin huvitukset ja sosiaaliset drinkit kollegoiden kesken tulevat olemaan virtuaalisia toistaiseksi, ja yrityksistä on tulossa yhä luovempia näitä miettiessään. Tässä on muutama idea: virtuaalinen pubivisa, karaoke tai pakohuone. Mutta yksi erittäin suosittu vaihtoehto on yrityslahja, kuten koronavirus-lahjapaketti, joka sisältää yksilöityjä tuotteita, kuten painettu muki tai lämmin neule logolla kiitokseksi henkilökunnalle heidän kovasta työstään. Se myös varmistaa hyvän sisäisen brändäyksen. Jos haluat lisävinkkejä, lue artikkelimme ”Kuinka pidät työntekijäsi tyytyväisinä koronapandemian aikana?”

Ilmaislahjatrendit

Jos katsomme uusimpia tapahtumatrendejä ilmaislahjojen alalla, niin yksi nopeimmin kasvavista trendeistä on henkilönsuojaimet. Voit valita esimerkiksi laajasta valikoimasta painettuja kasvomaskeja tai valita käsigeelin, johon on painettu logo. Mutta tavarat, joilla voi sisustaa kotitoimistoa, kuten hiirimatto tai muki logolla, ovat myös suosittuja mainostuotteita. Yksilöidyt painetut lahjasetit, joita voit toimittaa henkilökunnallesi ja asiakkaille, tuovat vielä yhden lisäulottuvuuden. Todella henkilökohtainen lahja kotiin toimitettuna. Ja sitten on vielä ihmisten terveys, joka on tärkeä teema tänä vuonna ilmaislahjoja etsiville yrityksille. Mieti lounasrasiaa painatuksella, jolla saat logollesi näkyvyyttä jokaisella matkalla ja kannustat ihmisiä syömään terveellisen lounaan.

Nämä ovat tärkeitä tapahtumatrendejä, joita voit hyödyntää yrityksenä. Ota selvää, kuinka voit hyödyntää erilaisia mahdollisuuksia, joilla pystyt oikeasti tekemään vaikutuksen kohdeyleisöösi.

By | 2024-02-08T12:55:06+01:00 29 kesäkuun 2021|