Mainosta brändiäsi (brändin arvoja) ympäristöystävällisillä promotuotteilla

Kestävästä kehityksestä on tullut keskeinen painopistealue maailman kaikilla toimialoilla. 
Ilmastonmuutos ja hiilidioksidipäästöjen kasvava vaikutus sekä jätteenkäsittely ovat ruokkineet ja kasvattaneet vihreää tietoisuutta   asiakkaiden ja hallitusten keskuudessa.

Kestävän kehityksen arvojen mukaisesti toimiminen ei ole enää vaihtoehto: 

Siitä on tullut olennainen vaatimus sopimusten voittamisessa (ja pitämisessä) ja omistautuneiden työntekijöiden houkuttelemisessa.
Kestävkän kehitykseen tulee olla monialainen lähestymistapa, johon sisältyy kaikki yrityksen päätökset – mukaan lukien brändiviestintä ja markkinointi. 
Sen vuoksi, kaikkien mainoslahjoja tai brändättyjä kylkiäisiä sisältävien kampanjoiden tulisi myös olla ympäristöystävällisen filosofianne mukaisia.
Muovista valmistetut tuotteet ovat tulvineet jokapäiväiseen elämäämme – eikä promotuote-toimiala ole ollut poikkeus. 
Kuitenkin, trendi on muuttumassa ja nykyään on olemassa mahtavia kestäviä vaihtoehtoja brändisi edistämiseen.

Ympäristöystävälliset promotuotteet, jotka on valmistettu kierrätysmateriaaleista kuten kartongista ja PET:stä, ja biohajoavista materiaaleista kuten puuvillasta ja bambusta, eivät ainoastaan auta vähentämään muovijätteen kokonaismäärää, 
mutta ne myös näyttävät asiakkaillesi, kumppaneillesi ja (uusille) työntekijöillesi että yrityksesi on omistautunut ympäristöasioille.
Tässä on yleisesitys suosituimmista kestävistä materiaaleista promotuotteille: 

Kartonki: helpoin materiaali kierrättää

Kartonki on yksi helpoimmin kierrätettävistä ja ympäristön kannalta tehokkaimmin kierrätettävistä materiaaleista.
Kartonkituotteiden tekeminen kierrätetystä kuidusta neitseellisen kuidun sijaan säästää tuhansia puita, vettä (se vaatii 99 % vähemmän vettä prosessoimiseen)ja energiaa (jopa 50 % vähemmän). 
Tämän lisäksi, kierrätetty kartonki – ja paperi – ovat täydellisiä materiaaleja muistikirjoihin. 
Ja vielä: ne ovat 100-prosenttisesti biohajoavia!
Tee osasi maailmanlaajuisen metsäkadon estämiseksi ja mainosta brändiäsi käyttäen kierrätettyjä materiaaleja. 
Kumppanisi, tavarantoimittajasi, asiakkaasi ja työntekijäsi arvostavat elettäsi – ja niin tekee myös planeettamme.

Bambu: kova ruoho, joka kasvaa paljon puita nopeammin

Bambu kasvaa erittäin nopeasti: se on kova ruoho, ei puu. 
Sen vuoksi, kun bambu on korjattu, se kasvaa helposti uudestaan ilman uutta istuttamista.
Itse asiassa, tavanomainen bambunverso tulee täysikasvuiseksi kolmen ja kuuden vuoden välillä, kun vaahteralla kestää 30 vuotta täysikasvuiseksi tulemiseen, ja se voi elää jopa 150 vuotta.

Ympäristöystävällisten tuotteiden nousun myötä bambutuotteet kasvattavat suosiotaan perinteisempien materiaalien, kuten puun ja muovin kustannuksella. 
Haluatko tehdä vaikutuksen asiakkaisiisi, kumppaneihisi ja tavarantoimittajiisi?
Tässä on paras tilaisuutesi!
Sitä paitsi, bambu on aidosti monikäyttöinen materiaali, jota voidaan käyttää lukuisien tuotteiden valmistamiseen, leikkuulaudoista ja kahvimukeista kyniin, matkalatureihin ja jopa taskulaskimiin!
Tämän lisäksi bambu on kevyt, mutta erittäin kestävä materiaali (sitä pidetään kovempana kuin suurinta osaa puista) – ja se on tyylikkään ja elegantin näköistä.
Toisin sanoin: bambu on itsestäänselvyys ympäristöystävällisyyden suhteen promotuotteissa!

Puuvilla: kestävä, uusiutuva ja 100-prosenttisesti biohajoava

Puuvilla on tekstiilitehtaiden eniten käyttämä luonnonkuitu – ja paras vaihtoehto kemiallisille kuiduille. 
Sitä paitsi: puuvilla on kestävä, uusiutuva ja 100-prosenttisesti biohajoava – joka tekee siitä erinomaisen valinnan ympäristöystävällisiin tuotteisiin.
Tämän lisäksi, teollisuudessa viimeisten 20 vuoden aikana tehdyt innovaatiot ovat mahdollistaneet sen tuotannon vaikutusten valtavaan vähentämiseen:
yhden puuvillapaunan tuottamiseen käytettävän energian määrä on pienentynyt 66 %, viljelyn päästöt ovat vähentyneet 33 %, maaperähävikki on vähentynyt 34 % ja vettä käytetään 49 % vähemmän.
Puuvillasta valmistetut tuotteet tarjoavat laajan mahdollisuuksien valikoiman brändin edistämiseen, yksilöllistettyjen t-paitojen ja mainos-ostoskassien ollessa yleisimpiä tuotteita.

Kierrätetty PET: vastatoimi neitseellisen muovin vaikutuksille

PET on yksi yleisimmistä kuluttajakäytössä olevista muoveista. 
Sitä käytetään pääasiallisesti pakkausmateriaalina; pulloissa, ruokien säilytysastioissa ja muissa kulutustavaroissa. 
Kuitenkin, PET-muovilla on puolellaan suuri etu: sitä voidaan kierrättää samaan muotoon uudestaan ja uudestaan.
Kuten aiemmin mainittu, muovista on tullut lähes korvaamatonta päivittäisessä elämässämme. 
Jos onnistumme käyttämään uudelleen suuren prosenttiosuuden kaikesta siitä muovista, vähennämme jätteen määrää valtavasti.
Esimerkiksi Euroopassa, kierrätettyjen PET-pullojen määrä vuonna 2015 oli lähellä 50 prosenttia – ja se on kasvussa!
Kierrätetty PET on kaikkialla. 
Vesipulloista uudelleen käytettäviin ostoskasseihin, vaatteista kattoeristeisiin. 
Kierrätetystä PET:stä valmistetut tuotteet ovat kustannustehokkaita, mutta mikä tärkeintä, ne auttavat vastustamaan neitseellisen muovin tuotannon ympäristölle aiheuttamaa vahinkoa.

Korkki: pelasta puut, auta ympäristöä

Korkki on perinteisesti yhdistetty viiniin – se on todennäköisesti ensimmäinen asia, joka tulee mieleemme kun puhutaan korkista. 
Kuitenkin, tätä kestävää vedenpitävää materiaalia käytetään moniin muhinkin tarkoituksiin, kodin sisustuksesta promotuotteisiin.
Korkki tulee korkkitammen kaarnasta. 
Kaarnan irrottamisprosessi ei vahingoita puuta, ja se on 100-prosenttisesti uusiutuva – uusi kaarna valmistuu joka yhdeksäs vuosi, tarkalleen ottaen.
Niinpä tämä materiaali tulee suoraan luonnosta, ei vahingoita ympäristöä, on biohajoava ja mahdollisimman vähän prosessoitu. 
Haluatko näyttää miten paljon välität puista ja ympäristöstä?
Korkista tehdyt tuotteet ovat silloin sinun valintasi!

Kestävät materiaalit ovat promotuotteiden tulevaisuus

Promotuotteet ja liikelahjat ovat mahtava tapa brändisi edistämiseen, tietoisuuden lisäämiseen ja arvostuksen osoittamiseen asiakkaille, kumppaneille, tavarantoimittajille ja työntekijöille.
Ne ovat myös heijastuma yrityksestäsi ja kuvasta, jonka haluat antaa. 
Sen vuoksi ne tulevat loistaviksi mekanismeiksi yrityksesi ympäristötietoisuuden huutamiseksi julki. 
Miten? Käyttämällä ympäristöystävällisiä promotuotteita brändisi edistämiseen!
Kartonki, bambu, puuvilla, kierrätetty PET, korkki… mahdollisuudet kasvavat vuosi vuodelta. 

Nyt voit jopa ostaa kestäviä kuulakärkikyniä, jotka on tehty 50-prosenttisesti vehnäoljesta! 
Lopulta päätöksen teet yksin sinä. 
Minkä tyyppisen yrityksen haluat esitellä yleisölle?