Tarvitsetko apua? Olemme tavoitettavissa|myynti@igopromo.fi

Vaiheet kestävämmäksi yritykseksi

Organisaationa et saa jäädä jälkeen kestävyydestä. Onneksi on monia erilaisia ​​tapoja, joilla yrityksesi voi olla avuksi. Ehkä jopa enemmän kuin alun perin luulisi. Tällä tavalla et voi vain säästää rahaa, mutta ennen kaikkea edesauttaa parempaa planeettaa. Ja tietysti se luo myös positiivista brändäystä. Tässä artikkelissa selitämme, miten toimia kohti kestävämpää yritystä.

1. Kestävä toimisto

Katsotaan mahdollisuuksia, joilla voit tehdä toimistostasi kestävämpi. Tässä on muutama kätevä vinkki:

  • Käytä energiatehokkaita lamppuja: LED-lamput kuluttavat noin 85% vähemmän energiaa kuin hehkulamput ja 75% vähemmän kuin halogeeni.
  • Lajittele jätteesi: Yritykset vastaavat jätteistään. Tämän vuoksi on tärkeää lajitella oikein.
  • Kiinnitä huomiota lämpöön: Älä aseta lämpötilaa tarpeettoman korkeaksi. Tarvittaessa tarkastele mahdollisuuksia lämmittää entistä kestävämmin ilman kaasua.
  • Käytä vähemmän paperia: Onko mahdollista tulostaa vähemmän tai toimiiko se kokonaan paperittomasti? käyttämällä vähemmän paperia syntyy vähemmän paperijätettä.
  • Käytä vähemmän sähköä: Katso kriittisesti laitteidesi energiamerkkiä ja sammuta käyttämättömät laitteet.
  • Osta kestäviä pakkausmateriaaleja ja tuotteita: Perehdy mahdollisuuksiin pakata kestävämmin ja ostaa kestäviä tuotteita. Jos myyt kestäviä tuotteita itse, on hyvä myös näyttää muille että olet kestävä!
  • Tarjoa pyöräilysuunnitelma: Töihin pyöräilyn kannustamiseksi kannattaa tarjota pyöräilysuunnitelma työntekijöille. Se ei vain paranna työntekijöidenne kuntoa, se on myös erittäin kestävä aloite.

2. Vähennä muovin käyttöä

Kestävyyden kannalta muovin vähentäminen on yleensä suurin askel, joka täytyy tehdä. Harkitse esimerkiksi kahvinkeittimen muovikuppien vaihtamista biohajoaviin paperikuppeihin tai kahvikuppeihin. Voit jopa painattaa nämä kupit tai mukit logollasi helpottamaan markkinointia. Ovatko työntekijät usein liikkeellä? Siinä tapauksessa katsokaa vesi- tai termospulloja, joita on saatavana myös kestävillä bambulajikkeilla. Kaupat voivat myös vaikuttaa muovin vähentämiseen, ja esimerkiksi myydä tai tarjota orgaanisesta puuvillasta valmistettuja ostoskasseja tai kestäviä hedelmä- ja vihannespusseja. Nämä voidaan tietysti myös varustaa omalla logolla. Katsokaa kriittisesti muovin käyttöä yrityksessäsi ja mitä ovelia ratkaisuja ja tapoja on olemassa, joilla vähentää tätä.

3. Kestävät liikelahjat työntekijöille

Kiitos on loistava tapa motivoida työntekijöitäsi. Tämä kiitos voi tapahtua eri tavoin, ja voit harkita myös kestäviä vaihtoehtoja. Esimerkiksi lounasrasia valmistettu vehnänoljista, sateenvarjo RPET-pulloista tai miten olisi bambu-kuulakärkikynä. Meiltä löydät kattavan valikoiman kestäviä liikelahjoja, jotka voit painattaa logollasi. Ajattele myös kestävän joululahjakorin kokoamista. On paljon mahdollisuuksia kiittää työntekijöitä ja asiakkaita, ja samalla edistää ympäristön parantamista.

4. Osallistu kestäviin aloitteisiin

Jos haluat näyttää ulkomaailmalle olevan kestävä yritys ja lähettää positiivisen signaalin, voit osallistua kestävään aloitteeseen tai aloittaa sen. Voit esimerkiksi osallistua World Cleanup Day tai yhdistää kestävyyden yritykseesi muulla tavalla. Esimerkiksi me IGO Promo:ssa olemme esittäneet IGO Green:in kestävänä vaihtoehtona. Yksi prosentti kustakin tilauksesta käytetään uusien puiden istuttamiseen yhteistyössä One Tree Planted organisaation kanssa. Tällä tavalla on jo istutettu 6800 uutta puuta syyskuuhun 2020 mennessä, mikä voi absorboida 148.000 kiloa hiilidioksidia vuodessa!

IGO Promo ja yritysten yhteiskuntavastuu

Me IGO Promo:ssa olemme ottaneet monia askeleita kestävän kehityksen ja yhteiskuntavastuun lisäämiseksi. Sosiaalinen näkökohta on meille erittäin tärkeä: Tarjoamme työpaikkoja Euroopassa ihmisille, jotka ovat normaalisti työmarkkinoiden ulkopuolella, laajennamme valikoimaamme jatkuvasti ympäristöystävällisillä tuotteilla ja 85%: lla organisaation omistaa säätiö, joka lahjoittaa osan voitostamme hyväntekeväisyyteen. Yllä olevien vinkkien avulla toivomme, että olemme antaneet sinulle konkreettisia ideoita siitä, miten yrityksesi voi toimia kestävän kehityksen kanssa.

By | 2021-02-19T13:34:04+01:00 22 joulukuu 2020|