Edellisessä blogimerkinnässä annoimme useita vihjeitä avointen ovien päivän järjestämiseen. Nämä käsittelivät lähinnä hyvin organisoidun päivän perusteita. Hyvä perusta on ensiarvoista. Kun olet kartoittanut perusasiat, voit jatkaa käytännön kysymysten tunnistamiseen ja niiden kanssa työskentelyyn.
Keskittyminen käytännön kysymyksiin
Tee kutsustasi jotain erikoislaatuista ja kutsu oikeat ihmiset
Tee kutsuistasi erottuvia ja oikein “kutsuvia”. Varmista, että kutsusi on luonteikas ja välittää oikean viestin. On hyvä idea liittää mukaan vastauskortti, jolloin kutsuttavat voivat ilmoittaa tulostaan tai tulematta jättämisestään. Kutsu (potentiaaliset) asiakkaat, vaikka tuntisit heidät vain puheluiden perusteella. Tavarantoimittajat, myyntiedustajat, ulkopuoliset firmat, jotka tuottavat sinulle palveluita, puhumattakaan (alan) lehdistön edustajista, ovat kaikki hyvin tervetulleita. Henkilöstösi kutsuminen kumppaneineen tai perheineen vahvistaa heidän sidettään yritykseen.
Tarjoilu, narikka ja lahjojen vastaanottaminen
Haluat tihkua ammattilaisuutta ja olla täydellinen isäntä. Saavutat tämä kiinnittämällä huomion lukuisiin kysymyksiin. Esimerkiksi, on mukava yksityiskohta, jos vieraitasi tervehditään heidän saapuessaan. Järjestä erillinen huone hyvin organisoitua narikkaa varten, jotta vieraasi voivat tuntea olonsa mukavaksi ojentaessaan takkinsa tai sateenvarjonsa. Jos vieraat ovat tuoneet mukanaan lahjoja, viinipulloja tai kukkia, varmistu siitä, että voit antaa ne eteenpäin jollekin joka laittaa ne määrättyyn paikkaan, jokainen lahja varustettuna tuojan kertovalla merkinnällä. Myöhemmin on hyvä voida kiittää oikeita ihmisiä heidän tuomistaan lahjoista. Hanki tarjoilu alihankintana ammattimaiselta catering-yritykseltä niin, että kaikki saavat jotakin syötävää ja juotavaa oikeaan aikaan. Jos olet järjestänyt nämä asiat oikein, delegoiden vastuun oikeille henkilöille, pystyt rentoutumaan ja kiinnittämään huomiosi vieraisiin.
Opastettu kierros yrityksessä
Jos haluat antaa joillekin vieraille mahdollisuuden katsoa kulissien taakse, järjestä heille kierros ammattimaisesti, hyvin valmistautuneiden henkilöstösi jäsenten opastuksella. On tärkeää, että kaikki alueet ovat puhtaita ja siistejä. Varmista, että poistat mahdollisesti loukkaavana pidettävän kuva- ja muun materiaalin, jota henkilöstö on saattanut ripustaa ns. sisäpiirin vitsinä. Pidä kaapit suljettuina ja varmista että kirjoituspöydät ovat puhtaat. Varmista, ettei asiakirjoja ole jäänyt lojumaan ja että vieraat eivät voi löytää mitään kirjeenvaihtoa tai tietoja, joita ei ole tarkoitettu kolmansille osapuolille. Vieraasi huomaavat nämä asiat ja muistavat ne, ja käyttävät kaikkea näkemäänsä muodostaakseen vaikutelman siitä, miten hyvin yritystäsi johdetaan.
Vaivaton pysäköinti vieraillesi
Jos sijaitsette teollisuusalueella, jossa on runsaasti pysäköintitilaa, sinun ei tarvitse tehdä lisätoimenpiteitä varmistaaksesi, että kaikki löytävät parkkipaikan. Siinä tapauksessa että näin ei ole, kerro vieraillesi mihin he voivat pysäköidä autonsa. Tarpeen mukaan voit merkitä käytettävissä olevat pysäköintivaihtoehdot selkeillä ohjekylteillä, tai voit lähettää vapaaehtoisia pysäköinnin hoitajiksi. Näin tehdessäsi olet asiakaslähtöinen alusta lähtien, ja ehkäiset turhautumiset sekä varmistat, että vieraasi saapuvat hyväntuulisina.
Anna vieraillesi lahja kotiin viemisiksi
Älä anna vieraidesi lähteä kotiin tyhjin käsin, vaan anna heille mukava muisto päivästä. Promotuotteet ja liikelahjat sopivat tähän ihanteellisesti. Hinta on toisarvoinen tekijä. Vieraan yllättyminen lahjan saamisesta ja lahjan omaperäisyys ovat tässä merkitseviä. On olemassa valtava valikoima hauskoja mainoslahjoja, mistä valita. Lisäksi, voit saada lahjan painettuna logollasi, yrityksen nimellä ja tekstillä, joka muistuttaa vierailijoitasi avointen ovien päivästä. Käytännöllinen lahja tarkoittaa myös sitä, että asiakkaasi huomaavat sinut myös jatkossa säännöllisesti, kauan avointen ovien päivän jälkeen. Erinomainen tapa liiketoimintasi edistämiseen!